Veelgestelde vragen

Korte uitleg over onze shop

Wij zijn Monsieur Citron. Een kleine webshop geboren uit liefde voor het creëren van leuke illustraties. Op onze shop vind je geïllustreerde posters van Monsieur Citron maar ook andere mooie producten waarvan wij vinden dat deze helemaal bij ons passen. Onze collectie bestaat uit handgemaakte producten zoals de peg dolls, en zorgvuldig ingekochte producten. Buiten onze vaste collectie als basis streven we ernaar om constant te blijven vernieuwen en veranderen. Neem daarom regelmatig een kijkje op onze shop. Er kunnen elke dag mooie, nieuwe producten bijkomen!

Zie hieronder een overzicht van een aantal veelgestelde vragen. Staat je vraag er toch niet tussen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.


Ik heb mijn bestelling geplaatst, wat gebeurt er nu?
We versturen je een ontvangstbevestiging via de e-mail en we gaan met je bestelling aan de slag. We zullen hem vervolgens zo spoedig mogelijk verzenden. Vaak gebeurt dat nog dezelfde werkdag.

Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar geen mail ontvangen?
Kijk voor de zekerheid even in de spam folder van je e-mail account of pakket. Staat de mail daar ook niet, terwijl je een bestelling hebt geplaatst? Neem dan even contact met ons op. Dan gaan we het meteen voor je uitzoeken.

Ik heb me ingeschreven op jullie nieuwsbrief, hoe vaak kan ik een bericht verwachten?
We zullen je eens in de zoveel tijd op de hoogte brengen van bijzonderheden, zoals bijvoorbeeld leuke acties of nieuwe producten. We houden niet van spam.
En we zijn zeker niet voornemens om je dagelijks een bericht te versturen.

Wanneer mijn bestelling is verzonden, kan ik mijn pakket dan volgen?
Ja, zowel in de details van je bestelling op onze site, als in een e-mail die je van ons ontvangt staat de track & trace informatie waarmee je je pakket kunt volgen.

Ik heb een kortingscode van jullie ontvangen, waar kan ik deze invullen?
Zowel in de winkelwagen als in het afrekenscherm heb je de mogelijkheid om je kortingsbon in te vullen. Let er hierbij op dat bepaalde kortingscodes bepaalde voorwaarden hebben om actief te worden, zoals een minimum bestelbedrag etc.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?
Wanneer de bestelling wordt afgerond, krijg je de factuur in je e-mail. De factuur is ook altijd te downloaden vanuit het bestellingen overzicht.

Ik kan een product niet meer vinden, waar is het gebleven?
Sommige producten kunnen nadat ze niet (meer) op voorraad zijn (tijdelijk) uit het assortiment verdwijnen. Als je interesse hebt in een product, dat nu niet meer op voorraad is, lat het ons dan gerust weten via het contactformulier.

In welke landen leveren jullie?
Op dit moment leveren we alleen in Nederland. We zijn voornemens om de levering op korte termijn uit te breiden naar andere landen.

Doen jullie ook aan wholesale?
Jazeker. Mocht je interesse hebben om onze producten in je eigen winkel of online te verkopen, neem dan graag contact met ons op.

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
Op dit moment ondersteunen we betalingen met behulp van iDEAL.

Hoe worden de pakketten verzonden?
Binnen Nederland worden de pakketjes verzonden via PostNL. Je kunt je pakket thuis laten bezorgen, of een PostNL punt kiezen.

Hoe snel worden de pakketten verzonden?
Wij streven er altijd naar om alle pakketten zo snel mogelijk te verzenden. Je kunt er vanuit gaan dat dit altijd zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 1-3 werkdagen zal gebeuren. Alle bestellingen die zijn verstuurd worden door PostNL na 1 a 2 dagen thuisbezorgd.

Hoe stuur ik een pakket retour?
Mocht het product dat je hebt ontvangen niet naar wens zijn dan mag je het product retour sturen, mits je het product niet langer dan 14 dagen in huis hebt voordat het retour is.
Wij bieden geen (om)ruilservice. Wanneer u graag een ander product in de plaats zou willen, kunt u deze opnieuw bestellen. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Retour aanmelden
Indien u (gedeelte van uw) bestelling retour zou willen verzenden, kunt u gebruik maken van ons contactformulier. Kies hier de optie Retour en vermeldt duidelijk je ordernummer, welk artikel je retour zou willen zenden en de reden van retourzending. Wij zullen vervolgens contact met je opnemen over en je de retour details en een formulier verstrekken.
Stuur vervolgens het retourformulier, het artikel dat je graag zou willen retouren, voorzien van de originele verpakking en met zorg ingepakt, voldoende gefrankeerd naar ons op. Vermeld op je retourzending duidelijk je ordernummer en stuur deze binnen 14 dagen na ontvangst retour.

Retouren die niet voorgemeld zijn en voorzien van retour formulier kunnen helaas niet in behandeling genomen worden.
Retourzendingen die niet zorgvuldig zijn verpakt / beschadigd aankomen kunnen wij helaas niet crediteren.
Na ontvangst van het (onbeschadigde) retour product zullen de aankoopkosten van het product worden teruggestort.